Rabu, 25 Ogos 2010

Isnin Y Pahit

assalamualaikum semua...
hahaha
kat sini aku nak cerita... ada kesah y berlaku di sebalik peristiwa hari isnin nih....

masa aku n family tgh buka puasa... aku punyalah syok sbb makan RENDANG DAGING... 

tiba-tiba.... aku tgk busuk(adik bongsu aku)....
abs mkn.. dia g kat peti sejuk nak amik air masak mcm biasalah... tabiat dlm umah... klu dlm btol kcik mmgnyer x paki cwan....
ada 1 btol y bsuk amik.. aku tgk payah gler nak dibukak... 

busuk ckp ketat...  so pe lagi aku pun "volintier" nak bukak... mn x nyer... botol 100 PLUS plak tu... aku dah pk.... OOOHHH SEDAP NI AIR GAS.... cpe2 aku minta n aku tlg bukak kan...

yelah dapat minum dulu tu...


mulanya kau bkk pki tngan x boleh... sebab mmg ketat... aku pun menggunakan kuasa veto y aku ade... aku gigit pnutup btol tu.. sng hati gler aku bkak.. pastu, aku minum seteguk...

aku= ya allah!!
fmily= kak!! knpe kak!!! ada pe kak!!

family aku ingat de KAPAL SELAM( semut) upanyer... korang tahu per?? TAPIN y adik beradik dgn TUNER n MINYAK TANAH!!!1

masyaallah...aku trus g kat sinki n muntahkan... tapi x bleh kuar... pale otak aku dah pk MATI jer... huhuh... aku dah ''CENGENG" dah... aku g kat mangkuk jamban n try muntahkan jgk... mulanya x boleh... tapi... alhamdulillah... dgn pemikiran y mengatakan TAIK itu busuk n menjijikkan...aku berjaya juga... n trus aku jolok kuar kan semua pe y aku makn... peh rugi daging y aku makan tu.... epi(adik aku y leleki) g bau btol tu... rupenye mnyk tanah!!!! dlm btol 100plus.. dia baru teringat kes dia wat kat mn tah... y dia de isi kat btol tu. n letak kat tepi sinki bsuh tangan... y busuk x tahu.. dia ingatkan air masak penuh n x payah di isi lagi... trus je dia msuk dlm peti sejuk...

tapi mmgf tau... masa aku bukak btl tu... sikit bau pun x de... mybe sebab dah msuk peti sejuk kan... n masa bkk penutup btl tu mmg de gas bunyi... huhuh.. dah telan n rasa kat tekak... baru rasa....

semua cuak glerr.. epi lagilah... 

dia org kata pas aku muntah tu, muka aku pucat gler... n Abah ckp... klu dah muntah x pe... jgn x muntah... msuk HOSPITALAH aku jawapnyer....


bila semua dah lega... perkara nih jadi bahan ketawa plak... siap de WASIAT lagituh... hahahah


pas muntah tu... mulut aku bau TAPIN...n terasa Perut aku panas...semua ckp aku dah mcm NAGA bila sedawa... aku cta dgn Tunang aku... dia ketawakan n dia kata kalu aku KENTUT soh nyalakan api... hahaha Lawak2.... 

alhamdulillah semua selamat.. n aku dah kembali normal... pasni, aku klu minum air... dicium dulu takut beb... terjadi perkara y sama... pnglaman yg tak leh aku lpekn ari tu..

so pas ni... jgn sesiapa jgn msuk kan sesuatu y berunsurkan minyak tnah, petrol, tapin n sebagainya kat dlm btol minuman...
n pada si peminum...AWAS... kenal pasti dulu itu air apa baru diminum k...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan