Jumaat, 27 Januari 2012

~~~abah~~~mak~~~

Baru jeer mak keluar dari hospital akibat tekanan darah y terlampau tinggi, demam menggigil dan boleh menyebabkan stroke... aku dikejutkan pula dengan berita y amat menyedihkan lagi.... Abah.... Brita mengenai jantungnya....

3 hari abah ada kat sepital kota,, tapi aku kecewa sebab tindakan kat sepital sana langsungg x memulihkan keadaan abah... 4 kali renjatan berlaku pada abah, tapi masihh sama jugak.. sesekali menatap wajah sayu abah,, aku semakin x kuat untuk hadapi ujian ni... begitu berat sekali dugaan y melanda aku... ya allah... aku hnya mampu berserah padamu ya allaah...wajahnya y pucat.. dunyutan jantung y lemah, tekanan ddarah y x ok... sesekala terdengar bunyi beep... aku semakin takut...takut dgn macam2 yg mungkin berlaku...

Rabu (25.01.2012)... aku dikejutkan dgn berita abah terkena renjatan lagi... aku bergegas dari tempaat kerja untuk pulang ke kota tinggi... tepat jam 4.15 petang, ambulan menghantar abah ke IJN... dan jam 9.45 malam abah selamat sampai di wad kecemasan dan doktor terus pantau keadaan abah...

masuk 3 hari aku ada kat KL... keadaan abah terkawal kat sini... yelah... selagi abah ada kat sepital kota... aku semakin runsing.. tapi bila dah ada kat KL ni... aku lega... hari ni hari jumaat... aku tengok keadan abah mcm mula2 tu... abah batuk2 dan sesekala mengadu dadanyer sakit dan ulu hatinya terasa berat... aku x tahu pe y aku harus lakukan... bila siang tadi abah nak makan mee hoon.. aku dan tunaikan... abah dah makan... tersenyum abah... tapi bila abah dah rehat... abah lemah kembali... suara y lemah... aduh... sedih aku... tapi aku perlu kuat semangat... x pelah sekurang2nye... abah dah ada kat IJN,,, ape2 hal doktor abah ada disisi dan sentiasa memantau keadaan abah...

TIMA KASIH... kepada saudara mara, kawan2, family mak mertua, kakliza, kwn sepejabat dan Bos yang amat memahami dan prihatin dengan pe y berlaku pada aku dan keluarga aku... segala nasihat y diberikan, malah segala semangat y telah diberi aku akan tetap ingat sebagai sumber kekuatan aku...

TERIMA KASIH SEMUA...

ABAH, KAKAK SAYANG ABAH,
MAK,, KAKAK JUGA SAYANGKAN MAK...
JAGALAH KESIHATAN KAMU BERDUA...
AGAR KAMI SEMUA KUAT DAN TABAH JIKA ADA KAMU BERDUA DISISI KAMI SEMUA...
LOVE YOU....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan