Isnin, 26 Mac 2012

~Tragedi Sedih~

ya. allah.... 
hati mana y x remuk bila kita mengharapkan sesuatu y indah tetiba bertukar menjadi 1 tragis...

mak : kak, mak nak ckp sikit nih... 
aku : ape dia mak... (sambil mengupas ubi yang nak di geroreng untuk minum petang)
mak : kak, tadi abah mesej mak, abah kata jantung abah, perasaan abah mcm nak tercabut jauh jer...

tetiba air mata mak mengalir deras...

aku memeluk emak...

aku : mak... jgn mcm nih mak.. kita kena tabah untuk hadapi ujian dan cabaran hidup ni... kalu mak lemah... akak pun jadi lemah sama... mak kena kuat...
mak : abis mcm mn kak, mak x sangka abah boleh berfikir mcm tu.. abah ckp lagi y abnh punya badan semua kebas2... ( semakin deras air matanya mengalir...)
aku : kakak tak tahu nak kata ape mak... kta hanya perlu berdoa agar abah kembali seperti dahulu... 

aku segera menyiapakn bahan untuk mengoreng ubi... lantas  itu aku terus kata pada mak.. aku nak solat asar dahulu... 
masa nak amik air sembahyang... aku x tahan... cuma aku x mahu mak tahu pe perasaan aku pd ketika tu...

lepas jer aku berdiri takbiratul ikram... tersedu2 aku mengenangkan pe y mak cakapkan...

ya allah... aku hnya mampu berdoa agar abah kembali sembuh seperti sediakala... kalaulah benar nyawa abah x panjang, dan tuhan lebih menyayanginya... ambillah nyawanya... jgn biarkan dia terseksa dengan penyakit y dihadapinya...

abah... kakak hya nak abah ceria seperti dulu, 
kakak nak abah gembira...
kakak rindu dgn gelak tawa abah...

cepatlah pulang...

akak menanti abah dengan 1 harapan y tinggi... agar abah kembali seperti sediakala...

AMIN>>>>>

Tiada ulasan:

Catat Ulasan